• July 12, 2024

Start-cup Academy Project platform is now available

The Start-cup Academy official website represents a repository of the project’s outputs, results, news and contacts, and will be the OER platform for target groups to access all the resources and …

JUST successfully completes test & validation sessions for the project’s training resources

The Erasmus+ co-funded JUST project celebrates the successful completion of test and validation (T&V) sessions conducted by project partners to evaluate the effectiveness of the newly JUST multilingual training programme. This …

The BOOMER consortium held its third face-to-face meeting in Malaga

On 31 May 2024, the consortium in charge of implementing the project BOOMER – Booming digital literacy skills among elderly population, held its third transnational meeting in Malaga, Spain. Hosted by …

JUST Project releases the Green Paper: a wealth of knowledge for strengthening collaboration between SMEs and HEIs

The JUST project presents the release of its Green Paper, a comprehensive document that consolidates lessons learned and insights acquired during project implementation. The Green Paper serves as a repository of …

JUST project produced essential resources for university-SME collaboration

The Erasmus+ co-funded JUST project is excited to announce the release of the final deliverables of Project Result 2, offering a suite of practical resources designed to facilitate the creation and …

El 11 de noviembre de 2022, el consorcio se reunió por el evento transnacional del proyecto ESMERALD, celebrado por primera vez en formato presencial en Bruselas, Bélgica.
El proyecto ESMERALD, que reúne a siete socios de seis países (Polonia, Grecia, Croacia, Italia, Bélgica y España) y está cofinanciado por el Programa Erasmus+ de la Comisión Europea, tiene como objetivo responder a las necesidades de formación de las micro y pequeñas/medianas empresas (mipymes) cuya actividad se ve afectada por la COVID-19.

Durante la reunión, los socios pudieron debatir el estado actual del proyecto, la finalización del material de formación “Kit de herramientas de respuesta a las micro y pymes de la COVID” (IO 3), la distribución de tareas para la prueba y validación de los cursos y la planificación de la elaboración de las Directrices para la integración de ESMERALD y el Manifiesto de Resiliencia (IO 4).

Todos los resultados del proyecto estarán contenidos en la Plataforma ESMERALD OER, que está disponible en https://esmerald.eu/index.php 6 idiomas (inglés, polaco, croata, español, italiano y griego) para mejorar y asegurar la visibilidad y la transferencia de los resultados, así como la mejora de las habilidades y competencias de las mipymes, en el “viaje a la resiliencia” del contexto pospandémico.

En los próximos meses, el consorcio organizará eventos multiplicadores, en los que se llegará a todas las partes interesadas. Estos eventos les ofrecerán la posibilidad de conocer mejor los resultados obtenidos en el proyecto ESMERALD.

Conoce más sobre el proyecto ESMERALD a través de la plataforma y las redes sociales:
https://esmerald.eu/index.php

Author

cm2@internetwebsolutions.es
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram