• June 22, 2024

The BOOMER consortium held its third face-to-face meeting in Malaga

On 31 May 2024, the consortium in charge of implementing the project BOOMER – Booming digital literacy skills among elderly population, held its third transnational meeting in Malaga, Spain. Hosted by …

UNITY EUROPE project kicks off to support integration of young immigrants across Europe

IT Solutions for All is excited to announce the kick-off of the UNITY EUROPE project, marked by an online meeting held on April 9, 2024. UNITY EUROPE, co-funded by the European …

Launch of the ALL-IN Project Website: Advancing Language Learning for Inclusive Narratives

The launch of the digital platform of the project “ALL-IN: Advancing Language Learning for Inclusive Narratives” marks an important milestone in the promotion of inclusive communication across Europe. This project, co-funded …

European Project “OPSIZO”: OPSIZO Diversity & Inclusion in Microenterprise Development of Resources

OPSIZO Project have developed a suite of resources as part of this innovative project exploring Diversity and Inclusion in Microenterprise. OPSIZO focuses on promoting social inclusion and involving people with fewer …

Development of OPSIZO Toolkit in 5 languages

Through the Erasmus+ OPSIZO project, partners developed a Toolkit aimed at assessing the current situation in terms of Diversity and Inclusion within micro-enterprises. The Toolkit aims to provide tools that support …

El consorcio XENIA, formado por 7 socios de 5 países europeos (Italia, Irlanda, España, Grecia y Eslovenia), eligió simbólicamente el día conmemorativo del 17 de mayo, Día Internacional contra la Homo-lesbo-transfobia, para iniciar la administración de la encuesta a los estudiantes de la Universidad “Federico II” de Nápoles, el University College Dublin de Irlanda, la Universidad de Barcelona de España, la Hellenic Open University de Grecia y la Universidad de Liubliana de Eslovenia.

Esta fecha celebra el momento en que la Organización Mundial de la Salud dejó de considerar la homosexualidad como una enfermedad mental y está dedicada en todo el mundo a las iniciativas de prevención y sensibilización contra la discriminación basada en la orientación sexual y la identidad de género.

El consorcio ha desarrollado un índice de inclusividad para evaluar la inclusión basada en la identidad de género y la orientación sexual en las Instituciones de Educación Superior (IES) con el fin de hacer de las Universidades un “espacio seguro” para todos.

Se pedirá a los estudiantes, al personal académico y a los expertos que respondan a una serie de preguntas sobre su IES en relación con cinco categorías institucionales clave. Una vez completado todo el cuestionario, recibirán una puntuación global que resume el nivel de inclusión de género y LGBQ+ en su IES, un informe sobre los puntos fuertes y débiles y una serie de buenas prácticas que pueden orientar el progreso hacia sus mejoras.

La encuesta es anónima y los datos recogidos se procesarán garantizando el anonimato de los participantes. Además, los resultados se utilizarán exclusivamente para los fines del proyecto.

https://www.xeniaindex.eu/index.php

Author

cm2@internetwebsolutions.es
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram