• February 27, 2024

CARE: The consortium joined the Closing Meeting of the CARE project

On February 2nd, 2024, the consortium joined the Closing Meeting of CARE, a project co-funded by the Erasmus+ Programme, which brings together seven partners from four countries (Spain, Italy, Portugal, Belgium). …

OFF LINE How to quit with Social Media

After two years of implementation, the OFFLINE How to quit with Social Media Erasmus+ project came to an official conclusion. Partners gathered together on 19 January, 2024 in Lecce (IT) to …

OPSIZO Diversity & Inclusion in Microenterprise Launch of the Open Education Resource Platform

OPSIZO Project launched the online Open Education Resource Platform, that represents a repository of the project’s outputs, results, news and contacts, and will be the OER platform for target groups to …

Free Matrix to Assess Digital Readiness at European VETs

A new Multidimensional and Multifunctional Matrix is now made available for free, aimed at both the educational and organizational level at Vocational Educational Training institutions in the EU. The matrix will …

Making digital education approachable: Matrix, Training and Tools explained in the Operational Guidelines of the RESET project results

The RESET project announces the publication of its operational guidelines for Vocational Education and Training (VET) operators. Titled “Operational Guidelines for VET Operators,” the document presents all RESET learning products and …

El 8 de julio de 2022, los socios del proyecto SEAH se reunieron online para celebrar la octava reunión de trabajo del proyecto. La reunión, originalmente prevista de forma presencial, estuvo relacionada con las unidades finales de IO3, el testeo y la finalización de los objetos de aprendizaje, el próximo evento multiplicador y los plazos de las fases finales del proyecto.

Tras la presentación oficial y algunos puntos de gestión interna, administración y comunicación, el equipo coordinador presentó los informes de la fase de pruebas de las 4 primeras unidades de cada idioma y de las presentaciones en vídeo, con una visión general de la quinta unidad, recientemente disponible en la plataforma de REA. Siguió una presentación muy detallada de la plataforma de aprendizaje (llamada learning corner), exhaustiva de cada tipo de ejercicio presentado en las unidades de aprendizaje por Internet Web Solutions, el socio informático del proyecto. Los socios compartieron un momento de profunda emoción al conocer los resultados finales de los estudiantes internacionales en el ámbito de la Arquitectura y la Construcción.

En la reunión se informó detalladamente del primer Evento Multiplicador del proyecto SEAH. Efectivamente, el 5 de julio, la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Madrid (ETSAM) acogió el Evento Multiplicador y la Dra. Paloma Úbeda Mansilla, del equipo de la Junta Española de la UPM, dijo que fue un momento exitoso para difundir el trabajo de este innovador proyecto europeo y para reflexionar sobre el lenguaje específico español de la arquitectura y la construcción con los estudiantes internacionales. El último Evento Multiplicador será organizado por el equipo de la UdA en el Departamento de Lenguas de la Universidad de Pescara y está programado para el 29 de septiembre de 2022 (11:00 – 13:00) para participantes presenciales y online.

Author

cm2@internetwebsolutions.es
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram