• July 12, 2024

Start-cup Academy Project platform is now available

The Start-cup Academy official website represents a repository of the project’s outputs, results, news and contacts, and will be the OER platform for target groups to access all the resources and …

JUST successfully completes test & validation sessions for the project’s training resources

The Erasmus+ co-funded JUST project celebrates the successful completion of test and validation (T&V) sessions conducted by project partners to evaluate the effectiveness of the newly JUST multilingual training programme. This …

The BOOMER consortium held its third face-to-face meeting in Malaga

On 31 May 2024, the consortium in charge of implementing the project BOOMER – Booming digital literacy skills among elderly population, held its third transnational meeting in Malaga, Spain. Hosted by …

JUST Project releases the Green Paper: a wealth of knowledge for strengthening collaboration between SMEs and HEIs

The JUST project presents the release of its Green Paper, a comprehensive document that consolidates lessons learned and insights acquired during project implementation. The Green Paper serves as a repository of …

JUST project produced essential resources for university-SME collaboration

The Erasmus+ co-funded JUST project is excited to announce the release of the final deliverables of Project Result 2, offering a suite of practical resources designed to facilitate the creation and …

El objetivo de SOS CREATIVITY “Intellectual Output 2” es mapear los recursos culturales gratuitos y las herramientas de creatividad que ya están disponibles en línea en España, Italia, Francia, Polonia, Macedonia del Norte y Europa en general, así como definir las habilidades y competencias digitales que las personas no nativas digitales puedan tener. Es necesario aprovecharlos para tener un análisis en profundidad de la fenomenología sobre el grado de brecha digital entre los adultos poco calificados en TIC.

El informe de la situación así como los resúmenes en todos los idiomas, de los países participantes en el proyecto, ya están disponibles y listos para su descargar en la plataforma REA https://www.soscreativity.eu/

Por cada país, las entidades socias  han creado un informe basado en los datos existentes sobre las acciones tomadas para abordar el tema de las habilidades digitales relacionadas con la cultura en la Educación de Adultos (EA) en su país de origen.

Author

europe@itsolutionsforall.org
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram