• July 12, 2024

Start-cup Academy Project platform is now available

The Start-cup Academy official website represents a repository of the project’s outputs, results, news and contacts, and will be the OER platform for target groups to access all the resources and …

JUST successfully completes test & validation sessions for the project’s training resources

The Erasmus+ co-funded JUST project celebrates the successful completion of test and validation (T&V) sessions conducted by project partners to evaluate the effectiveness of the newly JUST multilingual training programme. This …

The BOOMER consortium held its third face-to-face meeting in Malaga

On 31 May 2024, the consortium in charge of implementing the project BOOMER – Booming digital literacy skills among elderly population, held its third transnational meeting in Malaga, Spain. Hosted by …

JUST Project releases the Green Paper: a wealth of knowledge for strengthening collaboration between SMEs and HEIs

The JUST project presents the release of its Green Paper, a comprehensive document that consolidates lessons learned and insights acquired during project implementation. The Green Paper serves as a repository of …

JUST project produced essential resources for university-SME collaboration

The Erasmus+ co-funded JUST project is excited to announce the release of the final deliverables of Project Result 2, offering a suite of practical resources designed to facilitate the creation and …

El 13 de octubre de 2022 se llevó a cabo el segundo evento de co-creación de MORE organizado por el socio ITSFA, en el cual participaron 11 formadores de EFP.

Durante el evento, se presentó el estado actual del proyecto a los asistentes, así como los distintos puntos que se tratarían durante el mismo, con el objetivo de obtener comentarios sobre la formación desarrollada hasta el momento en función de las necesidades del grupo objetivo. Tras una lluvia de ideas inicial, los participantes aportaron sugerencias, así como comentarios positivos sobre la formación que pronto estará disponible en la plataforma REA del proyecto MORE. Los debates sobre los puntos críticos que la formación debería cubrir actuaron como hilo conductor para el perfeccionamiento del módulo formativo desarrollado.

Entre los puntos clave que se debatieron se encuentra la importancia de proporcionar las herramientas necesarios para que el grupo objetivo pueda potenciar sus habilidades, con énfasis en fomentar la independencia en la búsqueda de nuevos recursos. Se trata de dar alas a las mujeres rurales para que puedan volar por su propia cuenta. Todas las observaciones y aportaciones se recogieron en un segundo informe de co-creación que servirá de inspiración para el partenariado y para futuros proyectos.

El proyecto MORE “El papel multifuncional de la mujer como factor clave del desarrollo rural” pretende mejorar el acceso y la calidad de las oportunidades de formación y la cualificación de las mujeres rurales de la UE, en una sociedad actual en la que las mujeres asumen un “papel multifuncional” en el contexto multifacético de sus familias y los lazos sociales y laborales.

Para obtener más información sobre el proyecto MORE:

https://www.moreproject.eu/

https://www.facebook.com/MORE-Project-112021021533837/ https://www.youtube.com/channel/UCiuQGwsLFT6RiOurR8regdw

Author

cm2@internetwebsolutions.es
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram