• May 27, 2024

The UNITY EUROPE digital platform is now available in English!

The UNITY EUROPE consortium is pleased to announce that its digital platform of open educational resources is now open and available to the public in English. UNITY EUROPE is a project …

The next step in the development of the DIGCOMP4VET project has begun. The consortium starts the Test and Validation process.

The DIGCOMP4VET project is moving forward with the next step in its development, which is the Test and Validation process. The T&V process started in December 2023 with the elaboration of …

The Eramus+ CARE project has completed its development with an excellent scope

Once the implementation of the Erasmus+ CARE project (Consumer Awareness for Responsibility towards the Environment), has been completed, the dissemination data of this initiative during its implementation period, during which it …

MICRO 2 Digital Project Follows Up on Testing and Validating Training with Practical Guidelines for Wider Adoption

The MICRO 2 Digital project proudly announces the successful implementation of its Test and Validation phase (WP4), focused on testing and promoting training materials designed to enhance digital competences and entrepreneurship …

IMPACT ACADEMY Project. Launch of Open Education Resource Platform

The IMPACT ACADEMY Erasmus + Cooperation Partnership Project launch the online Open Education Resource Platform. IMPACT ACADEMY Platform is the main showcase of project’s results and its largest and most tangible …

Un informe reciente de Eurofound, la Fundación Europea para la Mejora de las Condiciones de Vida y de Trabajo, ha analizado el efecto del COVID-19 sobre la vida de las personas mayores en Europa.

 “COVID-19 y personas de edad avanzada: los efectos sobre su vida, apoyo y cuidados” capta el impacto de la crisis del COVID-19 en la calidad de vida de los ciudadanos de avanzada edad, incluyendo su bienestar, finanzas, empleo e inclusión social.

El informe ofrece una visión global de la salud y el bienestar, la interacción social, el trabajo remunerado y no remunerado, las finanzas y las carencias, el apoyo a las necesidades resultantes del confinamiento, la asistencia sanitaria y los cuidados de larga duración.

Se dedica un enfoque específico al potencial de las TIC para garantizar la prestación de asistencia sanitaria a los ciudadanos, especialmente a los mayores. Según el informe, la atención sanitaria digital (consultas virtuales, prescripciones médicas electrónicas, etc.) facilitó el acceso a la asistencia sanitaria, pero el 56% de las personas mayores de 50 años que necesitaron una consulta acudieron a una consulta presencial porque la preferían ante las opciones de atención sanitaria digital disponibles. El papel y el potencial de la atención digital dependen en gran medida de la capacidad de los responsables políticos para facilitar el uso de las TIC a todas las personas posiblemente implicadas, desde las personas mayores hasta los cuidadores profesionales.

El objetivo de SOS Creativity es proporcionar a los mayores las herramientas adecuadas para hacer un buen uso de las tecnologías, cada vez más importantes en la vida de todas las personas.

Para mantenerte al tanto de nuestros progresos, visita el sitio web oficial del proyecto: https://www.soscreativity.eu

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europe@itsolutionsforall.org
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