• July 27, 2024

Start-cup Academy Project platform is now available

The Start-cup Academy official website represents a repository of the project’s outputs, results, news and contacts, and will be the OER platform for target groups to access all the resources and …

JUST successfully completes test & validation sessions for the project’s training resources

The Erasmus+ co-funded JUST project celebrates the successful completion of test and validation (T&V) sessions conducted by project partners to evaluate the effectiveness of the newly JUST multilingual training programme. This …

The BOOMER consortium held its third face-to-face meeting in Malaga

On 31 May 2024, the consortium in charge of implementing the project BOOMER – Booming digital literacy skills among elderly population, held its third transnational meeting in Malaga, Spain. Hosted by …

JUST Project releases the Green Paper: a wealth of knowledge for strengthening collaboration between SMEs and HEIs

The JUST project presents the release of its Green Paper, a comprehensive document that consolidates lessons learned and insights acquired during project implementation. The Green Paper serves as a repository of …

JUST project produced essential resources for university-SME collaboration

The Erasmus+ co-funded JUST project is excited to announce the release of the final deliverables of Project Result 2, offering a suite of practical resources designed to facilitate the creation and …

La guía de S.O.S Creativity representa un manual para el uso de los productos del Proyecto S.O.S Creativity, referido tanto a aspectos prácticos y organizativos como a cuestiones de contenido y enfoque educativo-pedagógico.

Este documento está dirigido a los representantes de los grupos objetivo del proyecto (adultos poco cualificados en TIC, personas mayores que se enfrentan a un mundo on line cada vez más exigente, miembros del “ecosistema de educación de adultos”, proveedores de educación de adultos (formal y no formal), público en general interesado en la inclusión digital, habilidades y competencias digitales, etc.) para ayudarles a utilizar los recursos de aprendizaje S.O.S Creativity de forma eficiente y eficaz. Las directrices para la formación futura se basan en las actividades realizadas durante la ejecución del proyecto y en los resultados de las actividades piloto y de validación de S.O.S Creativity IO4, llevadas a cabo por el consorcio S.O.S Creativity.

S.O.S Creativity “Directrices para la formación futura” y los resúmenes en todos los idiomas del proyecto ya están disponibles y listos para su descarga en la plataforma REA:

S.O.S Creativity – Directrices para la formación futura

El proyecto S.O.S. Creativity apoya el desarrollo de competencias informáticas clave para adultos, con el fin de que puedan explotar las ofertas culturales y los contenidos artísticos disponibles on line de forma segura, eficaz y eficiente. Los módulos de formación de S.O.S Creativity se clasifican en 5 áreas temáticas: Alfabetización cultural y mediática, Protección de datos personales, Transacciones económicas, Seguridad on line, Identidad digital.

Para más información sobre S.O.S Creativity, visita el sitio web oficial del proyecto:

https://www.soscreativity.eu

Author

cm2@internetwebsolutions.es
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram